دستورالعمل های ایمنی آسانسور کارگاهی
دستورالعمل های ایمنی آسانسور کارگاهی
آوریل 28, 2021
تعمیر آسانسور کارگاهی
تعمیر آسانسور کارگاهی
ژوئن 23, 2021
نمایش همه

نحوه محاسبه تناژ آسانسور کارگاهی

نحوه محاسبه تناژ آسانسور کارگاهی

امروزه از  ماشین های صنعتی در کارهای مختلف زیادی استفاده می شود به طوری که کمیت و کیفیت و سرعت کار ها بستگی به آن ها دارد . به عنوان مثال وسایل و تجهیزاتی از قبیل تاور کرین ها یا آسانسور ها و بالابر های کارگاهی در صنعت ساخت و ساز به خصوص برج ها و ساختمان های بزرگ به کار برده می شود . ماشین های صنعتی به منظور سهولت کارها و سرعت بخشیدن به آن ها در انواع مختلف برای کارهای مختلف به کار برده می شوند . کاربرد های آسانسور کارگاهی نیز در صنعت بسیار زیاد و گسترده می باشد به طوری که علاوه بر ساختمان سازی از آن ها در پل سازی ، کشتی سازی ، راه سازی ، معادن و … نیز استفاده می شود .در این مطلب  با نحوه محاسبه تناژ آسانسور کارگاهی آشنا می شوید.

آسانسور کارگاهی دارای انواع مختلفی می باشند و علاوه بر این که از آن ها در ارتفاعات بسیار زیادی استفاده می شود ، بلکه می توان در حفر تونل ها و … از آن ها به سمت پایین زمین نیز استفاده کرد .

بنابراین می توان گفت که هر آسانسور کارگاهی و صنعتی دارای شرایط مخصوص به خود می باشد و کاربردهای آن ها بسیار زیاد می باشد .برای استفاده از آسانسور کارگاهی در روند کاری مختلف باید در ابتدا خصوصیات آسانسور کارگاهی را با توجه به پروژه مورد نظر مشخص نمود . تناژ بالابر کارگاهی از جمله مسائل مهمی می باشد که لازم است تا در ارتباط با آسانسور های کارگاهی مورد توجه و بررسی قرار گیرد . در این مقاله بیشتر به بررسی این موضوع می پردازیم .

بیشتر بخوانید
چگونه از بالابر های کارگاهی برای جابجایی ابزار های سنگین در پروژه های عمرانی استفاده کنیم؟

مقدمه

آسانسور های کارگاهی از جمله ی ماشین آلات بسیار با اهمیت و کاربردی می باشد که در صنایع مختلف به کار گرفته می شود به طوری که برندهای مختلفی در کل دنیا این وسیله را تولید می کنند . برند آلیماک یکی از برندهای معروفی می باشد که در زمینه تولید آسانسور کارگاهی  و انواع ماشین آلات صنعتی فعالیت دارد .

منظور از تناژ آسانسور کارگاهی چیست ؟

نحوه محاسبه تناژ آسانسور کارگاهی

آسانسور های کارگاهی در انواع مختلف با برندهای مختلف تولید می شوند و برند آلیماک از معروفترین برندها می باشد . خرید یا حتی اجاره آسانسور کارگاهی نیازمند بررسی نکات مهمی می باشد به طور کلی کار فرمایان برای تهیه آسانسور کارگاهی باید تمامی جزئیات و ویژگی های آن ها را با توجه به نوع پروژه و نیاز خود بررسی کرده و مناسب ترین نوع آن را انتخاب نمایند .

تناژ یا ظرفیت آسانسور کارگاهی از جمله نکات مهمی می باشد که در تهیه آسانسور کارگاهی باید حتما مورد توجه قرار بگیرد . هر آسانسور کارگاهی و صنعتی دارای تناژ های مختلفی می باشند که تعیین کننده نوع کار وسیله می باشند . در صورتی که در پروژه نیاز به جابه جایی ابزارها و وسایل بزرگ باشد بهتر است تا آسانسور های با تناژ و ظرفیت های بالاتر خریداری شود . و در صورتی که در پروژه ابزار و وسایل با حجم و ابعاد بالا جابه جا نمی شود می توان از آسانسور کارگاهی با تناژ کم استفاده کرد . بنابراین نتیجه می گیریم که نوع پروژه تعیین کننده ی تناژ وسیله می باشد و می توان انواع آن را در تناژ های دو تن ، چهارتن یا حتی یک تن خریداری نمود . به هر حال خرید آسانسور کارگاهی یا اجاره آن نیازمند دقت و توجه به نوع پروژه و ویژگی های آسانسور کارگاهی می باشد و لازم است برای تهیه آن ها برندهای معتبر را از مراکز معتبر خریداری نمایید .

بیشتر بخوانید
بالابرهای کارگاهی در صنایع

خرید آسانسور کارگاهی با تناژ معین

همانطور که در بخش های بالا اشاره شد ، تناژ آسانسور کارگاهی از نکات مهمی می باشد که در این بخش بیشتر به بررسی آن خواهیم پرداخت .

در خرید آسانسور کارگاهی باید حتما به تناژ محصول توجه کرد و خرید را از شرکت های معتبر انجام داد . برای خرید آسانسور کارگاهی با هر تناژ  می توانید به مرکز ایستا صدر مراجعه نمایید و با مشاوران و متخصصان آن ها مشورت های لازم را انجام داده و بهترین نوع آن را در تناژ مورد نیاز خریداری نمایید .

برخی از مدل های آسانسور کارگاهی نیز به صورت تک کابین در تناژ های مختلف ارائه می شوند . به عنوان مثال می توان آسانسور کارگاهی مدل تک کابین را با تناژهای هزار کیلوگرم یا یک تن و هزار و دویست کیلوگرم تهیه نمود . همچنین با توجه به تناژ  برخی از مدل های آسانسور کارگاهی در انواع دو موتور یا سه موتور تولید می شوند . به عنوان نمونه انواعی از آسانسور کارگاهی تک کابین وجود دارد که فاقد وزنه تعادل می باشند و دارای تناژ دو هزار کیلوگرم می باشند و دارای سه موتور یازده کیلو واتی می باشند . انواع دیگری از آسانسور کارگاهی نیز وجود دارند که مدل تک کابینت با وزنه تعادل هزار کیلوگرمی در تناژهای دو هزار کیلوگرمی می باشند . این مدل از آسانسور کارگاهی نیز دارای دو موتور یازده کیلو واتی می باشند . به طور کلی هر کدام از مدل های آن ها دارای کاربردهای خاص می باشند که لازم است تا مدل مورد نظر را متناسب با پروژه کاری انتخاب نمود .

بیشتر بخوانید
آسانسورهای صنعتی آلیماک بهره وری را در طیف وسیعی از صنایع افزایش می دهد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *