انواع بالابر ساختمانی
انواع مختلف بالابرهای ساختمانی
آگوست 12, 2021
ارتقاء آسانسور و بالابر کارگاهی
مهمترین دلایل ارتقاء آسانسور و بالابر کارگاهی
آگوست 30, 2021
نمایش همه

عیب یابی مشکلات رایج بالابر کارگاهی

مشکلات رایج بالابر کارگاهی

بالابرهای کارگاهی به عنوان یک ابزار جدایی ناپذیر در بسیاری از سایت های ساختمانی برای تسهیل حمل عمودی مواد ، تجهیزات و پرسنل عمل می کنند. متأسفانه ، هنگامی که بالابرها را در محیط های سخت صنعتی اجرا می کنید و از آنها در پروژه های بسیار پرمصرف استفاده می کنید ، ممکن است اضافه کاری ایجاد شود. حل فوری چنین مسائلی برای اطمینان از ایمنی کارگران و جلوگیری از بدتر شدن مشکل ضروری است. اگر بالابر کارگاهی شما شروع به نشان دادن علائم مبارزه کرده است ، در مورد عیب یابی مشکلات رایج بالابر با این راهنما مشورت کنید تا راه حلی برای این مشکل پیدا کنید.\

مشکلات رایج بالابر کارگاهی

مشکل: بارگذاری رانش

رانش بار به زمانی اطلاق می شود که یک بالابر کارگاهی را متوقف کرده و حداقل به فاصله چهار اینچ به حرکت خود ادامه دهد. چنین تغییری می تواند تهدید ایمنی قابل توجهی داشته باشد و تولید را تغییر داده و کارایی یک پروژه را متوقف کند. اگر بالابر کارگاهی شما دچار بار رانندگی می شود ، باید فوراً آن را تعطیل کنید تا مشکل را شناسایی و حل کنید. در بسیاری از موارد ، رانش بار نشان می دهد که بالابر کارگاهی ممکن است در نهایت دچار خرابی بار شود یا این که بالابر نقض OSHA ، ANCI یا سایر نهادهای نظارتی ایمنی باشد.

راه حل بارگذاری رانش

رانش بار می تواند دلایل مختلفی داشته باشد. اگر خوش شانس هستید ، مسئله فقط این خواهد بود که فاصله هوا در ترمز بالابر شما بسیار زیاد است. در چنین حالتی ، می توانید به سادگی با تنظیم تنظیم فاصله هوا در بالابر کارگاهی خود مطابق دستورالعمل سازنده ، مشکل را برطرف کنید. با این حال ، راه حل بارگذاری رانش همیشه چندان ساده نیست.

در بسیاری از موارد ، رانش بار ناشی از خرابی پوشش ترمز است. اگر لایه ترمز خیلی فرسوده یا خراب شده باشد ، باید آن را با یک ترمز جدید تعویض کنید. همچنین در یک بالابر کارگاهی مدرن تر ممکن است با مشکلی درایو فرکانس متغیر روبرو شوید.

مشکل: بالابر در بالا بردن مشکل دارد

بیشتر بخوانید
پروژه ها و آسانسور کارگاهی

یکی دیگر از مشکلات رایج بالابر کارگاهی این است که هنگام بلند کردن یا پایین آوردن آسانسور مشکلی وجود داشته باشد. در برخی موارد ، بالابر پایین می آید ، اما بلند نمی شود که اغلب در نتیجه بارگذاری بیش از حد بالابر ، یا اتصال سیم مدار شل یا خراب ، یا تماس سوئیچ حد پایین لغزش است.

در موارد دیگر ، بالابر ممکن است بلند شود اما پایین نیاید که ممکن است در اثر اتصال کوتاه در مقاومت ، خرابی سیم پیچ های مقاومت ، یا مدار بالابر باز یا تماس سوئیچ حد پایین ایجاد شود.

در بدترین حالتها ، بالابر ممکن است هم در بالا بردن و هم در پایین آوردن مشکل داشته باشد که اغلب ناشی از خراب شدن فیوز ، خرابی تنظیمات یا گرم شدن بیش از حد موتور است. در زیر ، ما راه حل های بالقوه برای همه این مسائل را بررسی خواهیم کرد.

راه حل بالا بردن یا پایین آوردن بالابر

اگر آسانسور کارگاهی شما بالا می رود اما پایین نمی آید یا پایین نمی آید اما بلند نمی شود ، رایج ترین راه حل این مشکل بررسی مدار الکتریکی بالابر شما خواهد بود. اگر متوجه قطعات معیوب شدید ، تعمیر یا تعویض آنها باید مشکل را برطرف کند. وقتی بالابر شما بالا می رود ، اما پایین نمی آید ، راه حل احتمالی دیگر این است که مقاومت بالابر را بازرسی کرده و در صورت آسیب دیدگی ، آن را تعمیر یا تعویض کنید. در صورتی که هیچ یک از این راه حل ها موثر واقع نشد ، برای راه حل های دقیق تر ، از دفترچه راهنمای عملکرد و نمودار الکتریکی بالابر خود مشورت کنید.

اگر بالابر ساختمان شما به درستی بلند یا پایین نمی آید ، فیوز سوخته را بررسی کرده و در صورت لزوم آن را تعویض کنید. همچنین باید مطمئن شوید که دکمه توقف اضطراری در بالابر روشن نیست و کلید اصلی به درستی روشن شده است.

مشکل: صداهای عجیب

در حالی که همه بالابرهای ساختمانی هنگام کار تا حدی سر و صدا ایجاد می کنند ، صداهای عجیب جای نگرانی دارد. اگر متوجه شدید که صداهای ناشی از بالابر کارگاهی شما متفاوت از معمول است ، روشهای عیب یابی زیر را اجرا کنید.

بیشتر بخوانید
انواع آسانسور کارگاهی (بالابر کارگاهی)

راه حل صداهای عجیب

مانند بسیاری از مسائل موجود در این لیست ، صداهای عجیب ناشی از بالابر کارگاهی شما می تواند دلایل و راه حل های مختلفی داشته باشد. به عنوان مثال ، منبع صداهای عجیب و غریب می تواند یک قرقره طناب کثیف باشد که نیاز به تمیز کردن و روانکاری بیشتر دارد. یا یک واشر پلی اورتان گم شده یا آسیب دیده. یا شاید قفسه ها و پایه های بالابر شما فرسوده شده و نیاز به تعویض دارند. همچنین ممکن است برای یک ملاقات معمولی برای روغن کاری و تعمیر ، دیرکرد داشته باشید. اگر هیچ یک از این راه حل ها مشکل شما را برطرف نکرد ، برای شناسایی و رفع مشکل با یک مکانیک حرفه ای بالابر ساختمان مشورت کنید. بسته به حوزه قضایی محلی و پیمانکار بالابر شما ، ممکن است مجاز به انجام هیچ یک از این کارها نباشید و باید منتظر یک مکانیک واجد شرایط باشید.

مشکل: قاب بالابر آسیب دیده

از آنجا که بالابرهای ساختمانی معمولاً برای تکمیل کارهای بسیار سخت در محیط های سخت استفاده می شوند ، گاهی اوقات ممکن است به قاب بالابر آسیب وارد شود. اغلب ، خسارت های اسکلت بالابر ناشی از بارگذاری بیش از حد بالابر شما ، انداختن بالابر ، فرارکردن بالابر از محدوده خود ، یا قرار دادن بالابر در زاویه قابل توجهی در اثر ضربه است. همچنین ممکن است به سادگی یک بالابر بی کیفیت در سایت خود از یک تولید کننده غیرقابل انکار داشته باشید که از مواد و روشهای مونتاژ پایین استفاده کرده است. صرف نظر از علت ، اگر قاب بالابر شما علائم ترک خوردگی یا سایر اشکال را نشان می دهد ، باید اقدامات زیر را فوراً برای حل مشکل انجام دهید.

راه حل قاب بالابر آسیب دیده

در صورت خراب شدن قاب بالابر ، اطمینان حاصل کنید که تولید را متوقف کرده و آن را کاملاً بردارید. پس از انجام این کار ، باید هر یک از اجزاء را به دقت از نظر علائم آسیب با ابزار مناسب بررسی کنید. هنگامی که قطعات ترک خورده یا آسیب دیده را شناسایی کردید ، آنها را بردارید و مطابق دستورالعمل های دفترچه راهنمای بالابر و با مشورت یک مهندس بالابر کارگاهی افراد را جابجا کنید ، نمی توانید ریسک کنید.

بیشتر بخوانید
تناژ آسانسور کارگاهی

مشکل: عملیات تکان دهنده

اضافه کار ، بالابر کارگاهی شما نیز ممکن است شروع به کار تند کند. به عبارت دیگر ، بالابر ممکن است هنگام پایین آوردن یا بلند کردن پرش یا تکان بخورد. چنین مشکلی جای نگرانی دارد زیرا تکان های ناگهانی می تواند منجر به آسیب کارگران شود. به این ترتیب ، شما باید اقدامات لازم را برای شناسایی و حل مشکل در اسرع وقت انجام دهید.

راه حل عملیات بالابر کارگاهی تکان دهنده

برای عیب یابی این مشکل رایج بالابر ، مطمئن شوید که ترمزهای بالابر کارگاهی شما مطابق دستورالعمل سازندگان تنظیم شده اند و تحمل سایش را دارند. همچنین ، مطمئن شوید که پارامترهای درایو برای بالابر مناسب است – و اینکه هیچگونه آسیب یا انحراف در رمزگذار (در صورت وجود) وجود ندارد.

راه حل احتمالی دیگر بازرسی از قفسه و برج است. ممکن است “نقاط خرج کردن” وجود داشته باشد ، به خصوص اگر برج یا قفسه به خوبی تراز نشده باشد. بالابر ممکن است در ناحیه ای برخورد کرده یا بمالد و باعث ایجاد مشکل شود. همین امر در مورد اجزای بالابر مانند محوطه های دروازه فرود که ممکن است در بالابر وجود داشته باشد ، صدق می کند.

برای جلوگیری از مشکلات نگهداری بالابرهای ساختمانی تا آنجا که ممکن است ، سیستم بعدی خود را از یک تامین کننده بالابر با کیفیت بالا مانند ایستا صدر خریداری کنید. ما تجهیزات فوق العاده با کیفیت-از بالابرهای کارگاهی را ارائه می دهیم. از نظر قابلیت اطمینان ، سابقه ما به خودی خود صحبت می کند. برای یافتن یک سیستم با کیفیت بالا برای پروژه ساختمانی خود با قیمت رقابتی ، همین امروز با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *