اجاره آسانسور کارگاهی
اجاره آسانسور کارگاهی
مارس 10, 2021
تناژ آسانسور کارگاهی
تناژ آسانسور کارگاهی
آوریل 20, 2021
نمایش همه

بالابرها بر اساس قابلیت حرکتی آن ها

آسانسور کارگاهی tcch

ماشینی که برای نقل و انتقال افراد یا حمل بار و فعالیت در ارتفاعات در کارخانه ها ، انبار فروشگاه ها و یا پروژه های ساختمانی و … به کار برده می شود را بالابر می نامند ، که تفاوت های آشکاری با آسانسور ، جرثقیل و لیفتراک دارند .

بالابر ها انواع مختلفی دارند که دارای مکانیزم متفاوتی می باشند و عوامل مهمی از قبیل ظرفیت ، ایمنی ، نوع کاربرد و محیط کاری در آن ها تاثیر می گذارد . به طور کلی بالا بر ها را با توجه به قابلیت جابه جایی آن ها تقسیم بندی می نمایند .

بالابر ثابت Fixed Platforms

بالابر های ثابت همانطور که از نامشان مشخص است برای استفاده نیاز به یک محیط ثابت دارند و معمولا برای نصب آن ها نیاز به حفر چاهک می باشد تا زمانی که دستگاه در قسمت پایین جمع می شود هم سطح قرار بگیرد . در صورتی که به بالابر ثابت اتاقک ، حفاظ و سیستم ایمنی افزوده شود از آن ها می توان به عنوان نفر بر نیز استفاده نمود . این نوع بالابر ها در محیط هایی از قبیل خطوط تولید کارخانه جات یا پارکینگ ها و داخل ساختمان ها برای جابه جایی بارهای سنگین و … به کار برده می شوند .

بالابر آکاردئونی ، بالابر با جک عمودی ، بالابر مفصلی ، بالابر های کابلی یا بالابر زنجیری و بالابر های ترکیبی که از ترکیب انواع بالابر های نام برده شده  ایجاد می شوند ، انواعی از بالابر ثابت هیدرولیکی می باشند . در بین بالابر های ثابت نام برده شده  ایمن ترین آن ها بالابر هیدرولیکی ثابت آکاردئونی می باشد و خطر آفرترین آن ها بالابر کابلی می باشد به این علت که احتمال قطع کابل ، خارج شدن از قرقره وینچ و یا گیر کردن اشیاء و بدن میان کابل و وینچ در آن ها وجود دارد.

بیشتر بخوانید
اجزای آسانسور کارگاهی

انواع بالابر های ثابت

  • بالابر ثابت آکاردئونی Fixed Scissor Lifts

بالابر آکاردئونی از ایمنی بسیار بالایی بر خوردار می باشند و ظرفیت و قدرت آن ها بسیار زیاد می باشد . این بالابر ها همانند قیجی یا آکاردئون عمل می نمایدند و در هنگام استفاده جک هیدرولیک ، بازوهای قیچی مانند آن ها را از هم جدا می سازد و ارتفاع مورد نیاز آن ها را تامیین می کند .

  • بالابر ثابت جک مستقیم

بالابر جک مستقیم بعد از بالابر آکاردئونی از ایمن ترین بالا برها می باشد که بیشتر در کارواش ها و تعمیر گاه های اتومبیل به کار برده می شوند و در آن ها جک هیدرولیک به طور مستقیم زیر میز کار نصب می شود و موجب حرکت آن ها به سمت بالا و پایین می شود .

  • بالابر ثابت کابلی یا زنجیری

بالابر کابلی یا زنجیری همانطور که در قسمت بالا هم اشاره شد از نظر ایمنی در رده ی پایین قرار دارند و امکان ایجاد خطر در آن ها وجود دارد . این بالابر ها ظرفیت کمی دارند و برای اطمینان از کارکرد آن بهتر است هر روز به طور مرتب مورد بازرسی قرار گیرند ، تا کارکرد و ایمنی آن ها ارزیابی شود و مانع از ایجاد حادثه شود .  در این بالابر ها نیروی حرکتی به وسیله موتور یا وینچ تامین می شود و وینچ موجب بالا و پایین رفتن کابل یا زنجیر متصل به سکوی بالابر می شود .

  • بالابر هیدرولیکی – زنجیری یا کابلی

در این نوع از بالابرها  انتقال نیرو از طریق زنجیر یا کابل به میز کار صورت می گیرد و چرخ زنجیر یا قرقره کابل نصفی از کورس حرکت را به وسیله ی جک هیدرولیک طی می کنند . این بالابر ها به جک هیدرولیک با کورس کمتر نسبت به بالابر های جک مستقیم بدون زنجیر نیاز  دارند .

  • بالابر بوم لیفت ثابت Static Base Boom Lifts

بالابر بوم لیفت ثابت ، قابلیت حرکت به دو صورت عمودی و افقی را دارند و به دلیل کم ظرفیتی برای حمل نفر به کار برده می شوند .

  • بالابر متحرک و جابه جا شونده Aerial Work Platform

بالابر های متحرک جابه جا شونده بر خلاف انواع ثابت نیاز به مکان ثابت برای استفاده ندارند و  بیشتر برای جابه جایی افراد به کار برده می شوند . این بالا برها قابلیت جابه جایی از جایی به جای دیگر را دارند و برخی از انواع بالابر متحرک قابلیت جابه جایی در پشت خودرو در مسافت های طولانی  را دارند و از آن ها برای کار در ارتفاعات و خطوط برق و آتش نشانی ها و کار های سطح شهری استفاده می شود .

بیشتر بخوانید
بررسی بهترین برند های آسانسور کارگاهی در بازار ایران و جهان

انواع بالا بر سیار

بالابر سیار یا متحرک به دو دسته ی کلی تقسیم می شوند که شامل موارد زیر می باشند .

  • بالابر متحرک با دسترسی عمودی

این نوع از بالابر ها فقط قابلیت حرکت به صورت عمودی را دارند و برای انجام کار حتما باید زیر محل کار قرار بگیرند . مدل هیدرولیکی آکاردئونی از نمونه ی متداول این نوع بالا بر ها می باشد .

  • بالابر متحرک با دسترسی عمودی و افقی

این نوع از بالابر ها علاوه بر حرکت عمودی ، به صورت افقی نیز به کار برده می شوند و اصطلاحا بوم لفت نامیده می شوند . برخی از مدل های آن ها به شکل خود کشنده می باشند اما برخی دیگر به صورت پشت خودرویی ( پشت کامیون – نیسان ) می باشند و برخی از انواع دیگر به صورت قابل یدک می باشند . بالابر های متحرک دارای ایمنی بسیار زیادی می باشند و مکانیزم آن ها هیدرولیکی می باشد . این بالابر ها در انواع آکاردئونی ، مفصلی ، تلسکوپی ، مفصلی تلسکوپی ارائه می شوند .

جهت سفارش انواع آسانسور کارگاهی و بالابر کارگاهی با شماره ۳۶۳۰۷۶۲۶-۰۴۱ تماس داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *