نحوه نصب بالابرکارگاهی
نحوه نصب آسانسور کارگاهی
آوریل 23, 2017
آسانسور کارگاهی
افزایش عمر سرویس بکسل ها
ژوئن 6, 2017
نمایش همه

امنیت آسانسور کارگاهی

امنیت در آسانسور کارگاهی

آسانسور کارگاهی

امروزه با پیشرفت  روزافزون  صنعت مواجه هستیم و صنایع مختلفی  در حال گسترش  هستند. از جمله صنعت های کارا و بسیار محبوب نیز  می توان به صنعت آسانسورسازی اشاره کرد که با طراحی در شکل ها و کاربری های گوناگون خود امکانات فراوانی به مخاطب ارائه می کند. از آنجایی که آسانسورها در هر شکل و اندازه ای که باشند برای حمل و نقل افراد و اشیا مورد استفاده قرار می گیرند ایمنی آن ها از اصلی ترین مسائل است و باید مورد توجه بیشتری قرار گیرد .

آسانسور کارگاهی چیست؟

آسانسور کارگاهی از یکی از کاربردی ترین نوع آسانسور ها است که در ساختمان سازی و صنعت برای حمل افراد و مصالح مورد استفاده قرار می گیرد.

ایمنی آسانسور کارگاهی

به دلیل این که چنین آسانسوری برای حمل افراد و مصالح استفاده می شود ایمن بودن آن دارای اهمیت زیادی است. ایمنی آسانسور کارگاهی می تواند از حادثه های دلخراش بسیاری جلوگیری کند و اموال و جان افراد شما را حفظ کند و موجب آسان کردن کار جابه جایی  شده  و به آن  سرعت ببخشد. این نوع آسانسور ها محدودیت ارتفاعی ندارند و برای برج سازی و ارتفاعات بلند کاربرد دارند.

مشخصات آسانسور کارگاهی ایمن

_مقدار ظرفیت بالابر مصالح از ۵۰۰ _۳۰۰۰ کیلوگرم متغیر است.

_سرعت حرکتی آسانسور کارگاهی ۰/۲ متر بر ثانیه الی ۰/۶ متر بر ثانیه است.

_جنس کابین فلز با فنس یا ورق پانچ شده و درب آن  آکاردئونی است.

_ابعاد و اندازه کابین با توجه به اندازه چاهک در نظر گرفته می شود.

_سیستم حرکتی به طور کششی با وینچ صورت می پذیرد.

بیشتر بخوانید
راهنمای انتخاب نوع آسانسور مورد نیاز شما

تجهیزات ایمنی آسانسور کارگاهی

-پاراشوت

برخی اوقات شاهد سقوط آسانسور می شویم که ناشی از سرعت بالای آن است. به هنگامی سرعت آسانسور زیاد باشد احتمال سقوط آن بیشتر است به همین دلیل طراحان و مهندسین آسانسور برای جلوگیری از سقوط آسانسور کارگاهی قطعه ای به اسم ترمز پاراشوت را در ساخت آن در نظر گرفته اند. به هنگامی سرعت آسانسور بیش از حد مجاز باشد ترمز به صورت خودکار عمل کرده و مانع سقوط آسانسور کارگاهی می شود.

_سیستم اضافه بر (over load)

این تکنولوژی به هنگامی بار آسانسور بیش از حد مجاز باشد هشدار می دهد و مانع حرکت آن می شود. این سیستم الکترونیکی است.

_ترمز الکترومغناطیسی

این ترمز پشت الکتروموتور نصب می شود و باعث توقف به موقع آسانسور سر ایستگاه می شود.

_نرده امگا

این نرده تنها در جایگاه ورود و خروج آسانسور کارگاهی تعبیه شده است. بالا و پایین رفتن هر طبقه که با آسانسور انجام می گیرد با نرده امگا باز و بسته می شود. وجود این نرده مانع ورود اشیا و افراد اضافی به داخل آسانسور می شود.

_حفاظ پیرامون

مشخص کننده محل استقرار آسانسور است که از ورود و توقف افراد در آن محل جلوگیری به عمل می آورد. وجود این حفاظ برای جلوگیری از برخورد با اشیا و افراد و صدمه ضروری است.

_سری لیمیت سوئیچ های ایمنی

در ابتدا وانتهای مسیر آسانسور وجود لیمیت سوئیچ ها امری ضروری است. علاوه بر این نیز بر روی در کابین نیز تعبیه شده و مانع سقوط می شود.

_کلگی

قطعه محدود کننده انتهای مسیر است که به طور مکانیکال باعث ادامه حرکت می شود و به آن پایان می دهد. هم چنین مانع خارج نشدن دستگاه از بالای مسیر به هنگام کار نکردن لیمیت سوئیچ های انتهای مسیر می شود و مانع سقوط وحادثه می گردد. آسانسور های کارگاهی خود نیز در انواع مختلفی طراحی و ساخته می شوند.

بیشتر بخوانید
تفاوت بین بالابر و آسانسور در ساختمان چیست؟

آسانسور کارگاهی

از آسانسورهای کارگاهی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱_آسانسور کارگاهی که درون چاهک نصب و اجرا می شود. ریل های به کار رفته در این آسانسور T9 و T16 هستند. این نوع ریل ها استاندارد بودن آن را تایید می کند و موجب حرکتی ایمن و نرم می گردند.

۲_آسانسور کارگاهی که بر روی نمای ساختمان اجرا و نصب می شود. قطعات به کار رفته این آسانسور ۳ متری بوده و بر روی هم مونتاژ می شوند. نوع حرکتی این نوع نیز به صورت کششی یا با راک و پنیون انجام می گیرد.

در انتهای کار نیز و پایان عملیات ساختمان این آسانسور کارگاهی از چاهک خارج و آسانسور مسافر بر اصلی نصب می شود.

جهت اطلاعات بیشتر می توانید با تیم ایستا صدر و یا مشاوره در امر نصب انواع آسانسور کارگاهی و بالابر کارگاهی تماس حاصل فرمایید.

نویسنده: مهری رقمی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *